Katholiek Vrouwengilde in Bovenkarspel | Stichting Eline-de Cirkel is Rond

Katholiek Vrouwengilde in Bovenkarspel

Op 10 januari sprak Eline Kuijper over hoe het nu gaat nadat ze 10 jaar geleden haar biologische familie heeft gevonden. Wilma Leermakers gaf aan wat het verder heeft betekent en hoe Stichting Eline-de Cirkel is Rond werkt.

De avond werd goed bezocht er kwamen ongeveer 56-60 mensen op af. De bezoekers konden deze avond ook cadeau-artikelen kopen ,waarvan de opbrengst ten goede komt aan de Stichting, sieraden, sjaals en thee. Op het eind van de avond werd er een deurcollecte gehouden.

Het publiek was erg geïnteresseerd in het verhaal van Eline, vooral over de vraag hoe ze ermee om is gegaan dat ze twee paar ouders heeft. Maar hoe voelt een jongere zich als ze gezocht heeft? Wil ze dan toch bij haar biologische familie wonen of in het land waar ze is opgegroeid.

Ook over de ontwikkeling die Stichting Eline heeft doorgemaakt werd aandachtig geluisterd. Werken met en voor de Chinese jongeren, maar ook het belang van goede contact personen hierin. Het beheren van de gelden, hoe gaat de stichting daarmee om. Hoe wordt er gerapporteerd, maar ook het belang dat je als stichting je gezicht laat zien. Voor velen is China een land waarvan mensen niet weten hoe het dagelijkse leven eraan toe gaat. Vele antwoorden konden we geven.

Na afloop mochten we een deurcollecte houden. Het totaal van deze avond (bedrag voor onze aanwezigheid, de verkoop van goederen en de collecte) was ruim 200 euro. Hiervan kunnen we een jongere weer bijna een heel semester naar school laten gaan. Onze dank daarvoor.