Chinees Nieuwjaar 2018 | Stichting Eline-de Cirkel is Rond
De cirkel is rond, maar wij willen die laten groeien.
← Terug naar Evenementen

Chinees Nieuwjaar 2018

Op 17 februari wordt het Chinees Nieuwjaar weer gevierd in Den Haag. Stichting Eline-de Cirkel is Rond zal ook dit jaar in Den Haag aanwezig zijn. De viering vindt plaats in de binnenstad van Den Haag maar ook in het Atrium van het gemeentehuis zijn diverse activiteiten. Stichting Eline zal met een stand in het Atrium aanwezig zijn.

Er wordt dit jaar afscheid genomen van het jaar van de Haan. In 2018 begint het jaar van de Hond.
Mensen geboren onder het teken van de Hond zijn volgens de Chinese astrologie eerlijk en loyaal. Ze hebben een sterk gevoel voor rechtvaardigheid en verantwoordelijkheid, maar zijn tegelijk ook erg traditioneel en conservatief. Ze staan altijd klaar om anderen van dienst te zijn, maar soms slaat dat door naar nieuwsgierigheid en bemoeizucht. Honden hebben een hoge dunk van zich zelf en kunnen ook behoorlijk eigenwijs zijn. Als anderen daar wat van zeggen, trekken ze zich grommend terug of bijten van zich af. Maar, in het algemeen zijn Honden vriendelijk en trouw. Het kost tijd om hun vertrouwen te winnen, maar als dat lukt, dan zijn ze ‘hondentrouw’ in hun relaties en toegewijd aan hun partner en vrienden.
Meer informatie over het Chinees Nieuwjaar kunt u vinden op de volgende site: https://www.chineesnieuwjaar-denhaag.nl/programma/

We hopen veel mensen te mogen ontmoeten op deze dag.

Programma stadhuis Den Haag
De feestelijkheden beginnen om 11:30 uur met vuurwerk op het Spuiplein. Daarna is de officiële openingsceremonie in het stadhuis. De ambassadeur van China en wethouder Karsten Klein van de Gemeente Den Haag brengen volgens oude tradities de leeuwen tot leven door hun ogen rood te verven. Daarbij zullen vele hoge gasten uit binnen- en buitenland aanwezig zijn, zoals ambassadeurs en andere leden van het Corps Diplomatique, burgemeesters en wethouders uit omliggende gemeenten, parlementsleden en vertegenwoordigers van bedrijven en organisaties die een relatie met China hebben. Op het grote podium in het Atrium van het stadhuis begint na de opening een gevarieerd spektakel van voorstellingen door Chinese en Nederlandse artiesten. De hele dag is er een Chinese culturele markt.

• 11:00 Aziatische markt in het Atrium
  • 11:30 Drakendans en vuurwerk op het Spuiplein